Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Village
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Contracts, Set Collection, Turn Order: Claim Action, Worker Placement, Worker Placement, Different Worker Types
Village
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Normale prijs
€ 44,50
Speciale prijs
€ 31,88
Momenteel Uitverkocht
In de wereld van [Village] is het leven zwaar, maar het biedt de inwoners ook de mogelijkheid om te groeien en bloeien zoals zij dat willen. Iedere inwoner heeft eigen ambities en dromen. De één wil misschien een geestelijke worden, terwijl de ander ambitieus is en streeft naar een carrière in de publieke sector. Sommigen zoeken hun geluk in verre oorden.
Als speler neem je de leiding over een familie en help je hen faam en glorie te vinden op verschillende manieren. Maar vergeet niet, de tijd staat niet stil. De mensen zullen verdwijnen, maar zij die zichzelf weten te vereeuwigen in de dorpskronieken zullen hun familie eer brengen en een stap dichter bij de overwinning zijn.
[Village] is een spel vol tactische uitdagingen. Een slim en uniek actiemechanisme zorgt ervoor dat de beurten kort blijven, maar toch tactisch rijk en vol moeilijke beslissingen. Ook uniek is de manier waarop dit spel omgaat met het delicate onderwerp van de dood; als een natuurlijk en continu onderdeel van het leven in het dorp, zullen gedachten aan de dood je gefocust houden op slim tijdmanagement.
Elke spelersbeurt bestaat uit het nemen van een kubus en vervolgens het uitvoeren van de actie van het gebied waar ze net de kubus van hebben genomen. Het bord heeft verschillende zones met specifieke eigenschappen; een markt, een reiszone, een ambachtszone, een kerk en een raadhuis. Veel van deze bieden meerdere opties, dus zelfs als je een kubus uit het ambachtsgebied neemt, kun je een os, een paard, een kar, een ploeg, een rol of tarwe omzetten in goud krijgen.
Als speler neem je de leiding over een familie en help je hen faam en glorie te vinden op verschillende manieren. Maar vergeet niet, de tijd staat niet stil. De mensen zullen verdwijnen, maar zij die zichzelf weten te vereeuwigen in de dorpskronieken zullen hun familie eer brengen en een stap dichter bij de overwinning zijn.
[Village] is een spel vol tactische uitdagingen. Een slim en uniek actiemechanisme zorgt ervoor dat de beurten kort blijven, maar toch tactisch rijk en vol moeilijke beslissingen. Ook uniek is de manier waarop dit spel omgaat met het delicate onderwerp van de dood; als een natuurlijk en continu onderdeel van het leven in het dorp, zullen gedachten aan de dood je gefocust houden op slim tijdmanagement.
Elke spelersbeurt bestaat uit het nemen van een kubus en vervolgens het uitvoeren van de actie van het gebied waar ze net de kubus van hebben genomen. Het bord heeft verschillende zones met specifieke eigenschappen; een markt, een reiszone, een ambachtszone, een kerk en een raadhuis. Veel van deze bieden meerdere opties, dus zelfs als je een kubus uit het ambachtsgebied neemt, kun je een os, een paard, een kar, een ploeg, een rol of tarwe omzetten in goud krijgen.
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Contracts, Set Collection, Turn Order: Claim Action, Worker Placement, Worker Placement, Different Worker Types
- Designer
- Inka Brand